Det pågår stora renoveringsarbeten på idrottsplatsen. Du hittar mer information längre ned på sidan.

Grimsta idrottsplats

Gulddragargränd 100

Visa på karta

Grimsta idrottsplats har en arena för elitfotboll, ytterligare en fullstor konstgräsplan, samt ishall och ett fotbollstält.

Typ av service
Idrottsanläggning som bokas
Verksam i
Hässelby-Vällingby
Kommunal

• Ledarhund och assistanshund välkommen
  • Toalett med plats för eldriven rullstol
  • Bemannad reception
  • Entré och entréhall för rullstolsburen
  • Parkering för dig med nedsatt rörelseförmåga
  • Tillgänglig hiss
  • Tydlig skyltning
Om ikoner för tillgänglighet

Stora renoveringsarbeten

Läktaren på Grimsta idrottsplats restaureras på grund av sättningar och beräknas vara klar till säsongstart 2023. Sättningarna har orsakats av en omfattande grundvattensänkning i området, i samband med arbetena med Förbifart Stockholm.

Ishallen renoveras

Ishallen på Grimsta Idrottsplats genomgår också en större renovering under 2022-2023. Renoveringen kommer bland annat att ge fler omklädningsrum, en ny kylanläggning för isdrift och förbättringar i luftklimatet i ishallen och under läktaren.

Fakta om anläggningen

• Fullstor konstgräsplan (105 x 65 meter) för 11-spel, med matchbelysning och läktare. Publikkapacitet cirka 4000 åskådare. Hemmaplan för IF Brommapojkarna.
  • Fullstor konstgräsplan (105 x 65 meter) för 11-spel, 9-spel, 7-spel eller 5-spel.
  • Ishall med läktare (250 åskådare), ljudanläggning och matchbelysning.
  • Fotbollstält med konstgräsplan för 7-spel.
  • Omklädningsrum och domarrum finns.

Bra att veta

• Ta tunnelbanans gröna linje 19 till Hässelby Gård och gå cirka en kilometer till Grimsta idrottsplats eller Johannelund.