Mötesplats Fagersjö

Havsörnsgränd 8

Visa på karta

På mötesplatsen bedrivs verksamheter för alla åldrar. Här finns öppen seniorverksamhet, öppen förskola, fritidsgård och stadsdelsmammor.

Typ av service
Samlingslokal och mötesplats
Verksam i
Farsta
Kommunal

• Toalett med plats för eldriven rullstol
  • Entré och entréhall för rullstolsburen

Lokalerna kan tillgänglighetsanpassas att vid behov.

Om ikoner för tillgänglighet

Om Mötesplatsen

Mötesplats Fagersjö passar bra för föreningsmöten och studiecirklar. På mötesplatsen finns även en danslokal som rymmer max 50 personer.

Avgifter

Föreningar betalar 100 kr/timme. Då har ni tillgång till kök och handikappanpassad toalett. Danslokalen kostar 100 kr per timme för föreningar och 1000 kr per timme för kommersiell uthyrning. Barn och ungdomsverksamhet upp till 20 år är kostnadsfritt.

Regler

Enligt Stockholms stads riktlinjer måste alla evenemang i Mötesplatsens lokaler vara alkohol- och rökfria, främja och respektera demokratiska principer och mänskliga rättigheter.

Max antal personer i lokalen

40 personer i möteslokalen
50 personer i danslokalen

Övrigt

Du kommer enklast till Fagersjö genom att ta buss 165 från Högdalen eller från Farsta centrum.

Avgiftsbelagt parkering finns vid Fagersjöskolan.