Föreningens dag i Farsta

Datum:

Tid:

Plats: Farsta gård

Kom och träffa olika föreningar och se om deras verksamhet passar just dig eller delta i föreläsningar som stärker föreningar. Vi ses på vackra Farsta gård!

Farsta stadsdelsförvaltning och Farsta föreningsråd arrangerar tillsammans Föreningens dag på Farsta gård. Det är ett utmärkt tillfälle för dig som är nyfiken på stadsdelsområdets föreningar eller för dig som redan är föreningsaktiv att fortbilda dig inom spännande och viktiga områden.

Program

• 12.00–15.00: Speeddating där besökare kan komma till din förening och få information om er verksamhet och hur man blir medlem om man önskar det.
  • 12.15: Attention, en av medlemsföreningarna, berättar om sin verksamhet och hur barn och unga med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (npf) på ett positivt sätt kan inkluderas i föreningsaktiviteter.
  • 13.15: Aron Schough forskar på ideellt engagemang och pratar om hur vi kan behålla och stärka föreningens engagemang.
  • 14.15: Jazzklubb syd spelar för föreningsaktiva och för allmänheten.

Vill din förening vara med under dagen kontaktar du Farsta Föreningsråd.

E-post: gustafson.e.b@gmail.com

Vill du som boende i Farsta eller som medlem i någon av föreningarna bara delta under dagen, då är det bara att komma.

Varmt välkommen!