Stora Mossens idrottsplats

Mosskroken 13

Visa på karta

På Stora Mossens idrottsplats finns två ishallar, två konstgräsplaner, två idrottshallar och ytor för friidrott.

Typ av service
Idrottsanläggning som bokas
Verksam i
Bromma
Organisationsform
Kommunal

Tillgänglighet

• Ledarhund och assistanshund välkommen
  • Toalett med plats för eldriven rullstol
  • Entré och entréhall för rullstolsburen
  • Kontrastmarkering
  • Parkering för dig med nedsatt rörelseförmåga
  • Tillgänglig hiss
  • Tydlig skyltning
Om ikoner för tillgänglighet

Fakta om anläggningen

• A-hallen: Ishall med läktare för cirka 200 personer. Ljudanläggning och matchbelysning.
  • JM-hallen: Ishall med läktare för cirka 150 personer. Ljudanläggning och matchbelysning.
  • Fullstor (105 x 65 meter) konstgräsplan för 11-spel, alternativt två planer för 7-spel.
  • Konstgräsyta med två planer för 7-spel.
  • Friidrottsytor: Löparbanor (400 meter), höjdhopp, längdhopp och kula.
  • Idrottshall 1: Fullstor hall 40 x 20 meter, takhöjd 9 meter. Utrustad för handboll, innebandy, basket, volleyboll, badminton, gymnastik.
  • Idrottshall 2: Fullstor hall 40 x 20 meter, takhöjd 9 meter. Utrustad för handboll (klister ej tillåtet), innebandy, basket, volleyboll, gymnastik.
  • Konferensrum: 100 kvadratmeter med 40 stolar. Duk och projektor finns.
  • Parkering finns.

Bra att veta

• A-hallen är utrustad med No fall, ett hjälpmedel vid skridskoåkning för dig som har balanssvårigheter. Grund- och gymnasiesärskolor i Stockholms stad kan kostnadsfritt boka tid för att åka skridskor med No fall. Boka tid för No fall i Stora mossens A-hall genom att kontakta Mona Lanneskog på e-post skk@skk.nu.
  • Tunnelbana till Stora Mossen. Promenad 700 meter.
  • Mossens utegym ligger i anslutning till idrottsplatsen.

Hitta hit