Ansök om säsongstider

Föreningar kan ansöka om tider för kommande säsong under en viss ansökningsperiod.

Under de olika idrotternas säsongsperioder har Stockholms stads idrottsföreningar möjlighet att ansöka om subventionerad taxa för vuxenverksamheten och nolltaxa för sin ungdomsverksamhet.

Inför ansökan

Huvudsäsonger för de olika idrotterna som verkar på förvaltningens arenor presenteras nedan med sina respektive förbunds huvudorganisationer.

Under dessa perioder har Stockholms idrottsföreningar möjlighet att ansöka om subventionerad taxa för vuxenverksamheten och nolltaxa för sin ungdomsverksamhet.

Inför säsongsperioden kan föreningar under ansökningsperioden ansöka om tid och lämna in önskemål kring kommande säsong.

Utomhusidrotter, sommar

30 veckor per år, måndag vecka 14 till och med söndag vecka 43.

Amerikanska Fotbollsförbundet
Baseboll- och softbollförbundet
Fotbollförbundet
Rugbyförbundet
Lacrosseförbundet

Utomhusidrott bandybanor, vinter

18 veckor, måndag vecka 44 till och med vecka 9.

Bandyförbundet

Utomhusidrott isrinkar, vinter

25 veckor, måndag vecka 39 till och med söndag vecka 11.

Ishockeyförbundet
Konståkningsförbundet
Skridskoförbundet

Inomhusidrott

40 veckor, måndag vecka 34 till och med söndag vecka 21.

Badmintonförbundet
Basketbollförbundet
Bordtennisförbundet
Budoförbundet
Bågskytteförbundet
Danssportförbundet
Fotbollförbundet (futsal)
Gymnastikförbundet
Handbollförbundet
Handikappidrottsförbundet
Innebandyförbundet
Judoförbundet
Sportskytteförbundet
Taekwondoförbundet
Tyngdlyftningsförbundet
Volleybollförbundet

Vattensporter

52 veckor varav 40 veckor i simhall måndag vecka 34 till och med söndag vecka 21 och i utomhusbad måndag vecka 22 till och med söndag vecka 33, dock i Eriksdalsbadet 52 veckor.

Simförbundet
Sportdykarförbundet
Triathlonförbundet

Övriga sporter

52 veckor.

Friidrottsförbundet

Tilldelas tider beroende på idrott

Akademiska Idrottsförbundet
Skolidrottsförbundet
Svenska Dövidrottsförbundet

Här ser du vilka datum dina önskemål om tider senast ska ha inkommit till oss, när ni får besked om bokning och när strötider släpps. Observera att bidragsberättigade föreningars önskemål om tider prioriteras.

Idrottshallar

• Träning: Önskemål inne 15 april, besked vecka 26. Strötider släpps måndag vecka 40.
  • Arrangemang: Önskemål inne 15 april, besked vecka 26. Inga strötider.

Skolors idrott dagtid

• Inomhus: Önskemål inne 15 februari, besked vecka 14. Inga strötider.
  • Utomhus: Önskemål inne 15 februari, besked vecka 14. Strötider släpps måndag vecka 14.

Gymnastiksalar

• Inomhusföreningar: Önskemål inne 15 april, besked vecka 23. Strötider släpps måndag vecka 24.
  • Övriga idrottsföreningar: Önskemål inne 15 april, besked vecka 23. Strötider släpps måndag vecka 24.
  • Privata kunder: Inga önskemål. Strötider släpps måndag vecka 24.

Simhallar

• Träning: Önskemål inne 15 februari, besked vecka 23. Strötider släpps måndag vecka 40.
  • Arrangemang: Önskemål inne 6 september, besked vecka 44. Inga strötider.

Is

• Säsong: Önskemål inne 15 april, besked vecka 38. Strötider släpps måndag vecka 44.
  • Icke säsong: Önskemål inne 31 januari, besked vecka 26. Strötider släpps måndag vecka 27.

Fotbollsplaner

• Naturgräs: Önskemål inne 15 januari, besked vecka 14. Inga strötider.
  • Konstgräs och grus: Önskemål inne 15 januari, besked vecka 10. Strötider släpps måndag vecka 14.
  • Arrangemang: Önskemål inne 15 januari, besked vecka 10. Inga strötider.
  • Fotbollshall (vinter): Önskemål inne 15 september, besked vecka 40. Strötider släpps måndag vecka 44.
  • Vinterfotboll - ej snöröjda: Önskemål inne 15 september, besked vecka 40. Strötider släpps måndag vecka 44.
  • Vinterfotboll - snöröjda: Önskemål inne 15 september, besked vecka 40. Strötider släpps måndag vecka 44.

Friidrott

Önskemål inne 15 januari, besked vecka 10. Strötider släpps måndag vecka 14.

Skolsalar (ej gymnastik)

Önskemål inne 15 april, besked vecka 22. Strötider släpps måndag vecka 23.

Möteslokaler

Önskemål inne 15 april, besked vecka 22. Strötider släpps måndag vecka 23.

Övernattning vecka 22-32

Önskemål inne 31 mars. Besked ges snarast.

Önskemål om tider för respektive lokaliteter och aktivitet skickas in till e-postadress bokningen.idrott@stockholm.se enligt angivna datum för nästkommande säsong.

Du kan inte vara garanterad att få samma tid kommande säsong som tidigare. Varje år görs en ny prioritering efter de ansökningar som kommit in. Barn och ungdomar har företräde och i många fall har serietillhörighet betydelse.

När du skickar in din ansökan är det viktigt att du är så tydlig som möjligt. Om du inte får önskad tid kan du då till exempel tänka dig en annan tid eller lokal? Skriv tydligt då många frågor kan komma upp när vi fördelar tider.

Ansökningsblanketter finns på Interbook.

Vinterfotboll

Bokningen
Idrottsförvaltningen

måndag 10.00–12.00
tisdag–torsdag 13.00–15.00
fredag 10.00–12.00
För att vi ska kunna ge dig bäst service, ber vi dig i första hand att kontakta oss genom e-post.
Telefon 08-508 27 510
E-post bokningen.idrott@stockholm.se